Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obnova bývalého zájezdního hostince v Tišnově
Velazquez Hernandezová, Natalie ; Muroň, Ivo (oponent) ; Ležatka, Lukáš (vedoucí práce) ; Kalousek, Lubor (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je obnova kulturní památky bývalého zájezdního hostince zv. Peklo v Tišnově. Předmětem návrhu bylo zhotovení dokumentace pro stavební povolení a části dokumentace pro provádění stavby na základě architektonické studie, která byla vypracována v předmětu AG035 Ateliér obnovy památek. Cílem bylo navržení obnovy objektu hostince, jeho nové funkční využití a návrh rodinného domu pro majitele. Mým hlavním konceptem je uvedení budovy hostince do co nejvíce intaktní podoby a její přizpůsobení soudobým požadavkům na novou náplň kulturního centra v kombinaci se zachováním hodnotných konstrukcí a prvků. Nejvýraznějším zásahem do vnější podoby objektu jsou dvě přístavby na západním průčelí, které v sobě skrývají hygienické zázemí a zázemí pro zaměstnance. Viditelná nadzemní přístavba je od objektu oddělena proskleným spojovacím krčkem tak, aby bylo i nadále možné vnímat původní podobu. Druhý přistavovaný objekt hygienického zázemí je propojen výtahem s nadzemní přístavbou, ale nachází se pod nově upraveným terénem, a tak k objektu z exteriéru viditelně přibývá pouze malý tubus se vstupem z dolního dvora. Objekt novostavby rodinného domu je od objektu hostince oddělen a objímá stávající sklep, jehož konstrukce bude zajištěna a začištěna a bude i nadále sloužit svému účelu. Sklep nebude sice patrný zvenčí, ale jeho hodnota zůstane zachována v interiéru jako skrytý poklad. Jedná se o pozemek v historickém jádru města Tišnov, kde bylo třeba vyřešit oddělení soukromé a veřejné zóny, terénní úpravy a napojení přístaveb na stávající objekt. Navrhovaný koncept pracuje s rozdělením pozemku na dvě výškové úrovně, které jsou vázány k historickému členění pozemku, na tzv. horní a dolní dvůr. Horní dvůr je pojat jako zpevněná plocha u severní hranice pozemku určena pro jarmarky, workshopy a bazary s možností parkování 3+1 (pro hendikepované) aut. Dolní dvůr tvoří převážně zeleň a je zděným plotem rozdělen na soukromou zahradu s domem pro majitele u zá
Zaměření části historického domu Peklo v Tišnově
Karafiát, Lukáš ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Kuruc, Michal (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je zaměření skutečného stavu bývalého zájezdního hostince Peklo v Tišnově a následná tvorba stavební výkresové dokumentace. V první části je bližší seznámení s měřenou lokalitou a kapitola o budování pomocné měřické sítě. Následně je popsáno samotné podrobné měření a výpočetní část. Závěr práce je věnován popisu tvorby požadovaných výstupů, kterými jsou přehledné náčrty pomocné měřické sítě, půdorysné výkresy, svislý řez objektem, pohledy na objekt ze dvou stran a účelová mapa. Výsledek bude předán současné majitelce objektu a bude sloužit k plánované rekonstrukci.
Bezčasí
Svoboda, Jonáš ; Turek, Filip (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Film Bezvětří se pokouší být jakýmsi portrétem svobodného mladého života ve městě. Volnosti, upachtěnosti. Je to portrét všech poznámek z mobilu, limonáda s příchutí prázdnoty. Pokorně se rozplynout. Vášnivý amaterismus, neboť na záchodě nejsi sám, je tam s tebou Wittgenstein. O tom, že jsme viděli veverku, jak žere myš. O tom, že když jdeme městem, tak jsme strašně obrovští. O tom, že to všechno vlastně něco znamená. „Vynuděnej klidňák“ nenávidí emoce a Lord Jágr drží nad vodou Sazku. O tom, že jsem celou jednu noc inhaloval Pizzu Hawaii, ze které se stala Pizza Pearl Harbour, protože jsem usnul. O tom, že je dobré si pak se zbylým uhlem zatančit. O tom jak se u kávomatu potkal hejsek, sajrajt a umělá inteligence aby se domluvili, že láska a nenávist musí zvítězit nad pravdou a lží. Namísto toho po brku na dně kelímku nalezli DNA Boha. Pak přišel vrátný a řekl, že ve škole se nekouří. A pak je ta chvíle, kdy nám chybí láska, nemáme klid a už dlouho jsme nebyli na návštěvě. O tom, že jsme byli na odvykací kúře a od té doby všem tykáme. O tom, že si Tomáš přidělal na starou židli kolečka a napsal na ní „ZEUS“. Rozjímání nad hnusným tagem Elektro Planeo na zdi. Protože soutěž v zírání s kamerou je práce jako každá jiná. O tom, že mi zelenina říká, že jsem mimo, protože nesnáší každýho, kdo je zajímavej. O tagu se zajímavou otázkou – „není zelenina sračka?“ Humor v radosti ze smutku. Protože mám soucit s člověkem, který toto musí číst. Něco je prostě v básni uvězněné a nemůže ven. O metodě Hitler-Stalin-Picasso, bolesti a smradu, prázdnotě a tuposti, sabotáži a nervozitě, bezkontaktním člověku, pestré paletě zbytků, o superschopnosti v říkání „ano“ a superhrdinovi odolnému vůči alkoholu. Jaderná metafyzika ve světě, kde je pán daleko a Bůh vysoko. V roli sběratele lidové bizarnosti si člověk hraje na Pána desetikorun s úkolem dopravit poslední desetikorunu moci do kávomatu osudu. Stařec a víno, kterému dáte na cigáro a on vám řekne, že genius se skrývá na dně, bdělost a nepochopení, diletující paměť a čím dál tím smutnější úsměv. Hnusné počasí a pocit, že „za humny se mrdaj národy“ – (Pavel Ondračka – Slavnost hudby a poesie). Metoda volného proudu vědomí, tvářící se jako metoda ledovce. O tom, že posledně jsem přišel o laptop, když jsem zkoušel, jestli pod vodou funguje wifi. Demence a útěk od zla - co nejdál. Snaha se alespoň chvíli soustředit. Jelikož jsem pracoval v podstatě dokumentaristicky ( - film je zpracováním pořízeného archivu videí), byla volba média video-eseje, potažmo filmu zcela jasná. Na vyobrazené se snažím dívat ze svého osobního, zúčastněného pohledu, ale také s „nehodnotícím - dokumentaristickým odstupem“. Inspiraci jsem pro tvorbu Bezvětří hledal hlavně v díle Wernera Herzoga, Karla Vachka a jejich vztahu k relativitě pravdy a přírodě. Oproti svým dosavadním výsledkům, které byly spíše experimentální povahy hodnotím svou práci jako zacílenou a soustředěnou. Cílem práce je portrét místa, času a lidí. Nemá vůbec žádný praktický přínos, možná krom obohacení divákovy duše a jeho portrétních kvalit.
Nástěnná malba Judy Tadeáše Suppera v hřbitovním kostele Nalezení sv. Kříže v Moravské Třebové
Šelemba, Michal ; Oulíková, Petra (vedoucí práce) ; Pučalík, Marek (oponent)
Předmětem práce je nástěnná malba Judy Tadeáše Suppera v hřbitovním kostele Nalezení sv. Kříže na Křížovém vrchu v Moravské Třebové realizovaná roku 1755. Hlavní část práce se zabývá teologicky promyšleným ikonografickým konceptem maleb. V tomto smyslu jsou sledovány jednotlivé náměty doprovázené latinskými nápisy z Bible, liturgických textů a výňatků z děl církevních otců a zároveň jsou revidovány starší nepřesné či chybné názory týkající se ikonografie malby. Práce se dále hlouběji zabývá souvislostí mezi liturgickou funkcí kostela a ikonografií malby zobrazující Legendu sv. Kříže a náměty týkající se posledních věcí člověka a záchranných prostředků pro duše v očistci za výrazného přispění Eucharistie a kultu Pěti ran Páně podporovaných potridentskou teologií. Cílem práce je poukázat na zajímavý ikonografický program regionálního uměleckého díla, který svým zpracováním při komparaci se soudobými nejvýznamnějšími realizacemi nástěnného malířství zaujímá jedinečné postavení.
Obnova bývalého zájezdního hostince v Tišnově
Velazquez Hernandezová, Natalie ; Muroň, Ivo (oponent) ; Ležatka, Lukáš (vedoucí práce) ; Kalousek, Lubor (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je obnova kulturní památky bývalého zájezdního hostince zv. Peklo v Tišnově. Předmětem návrhu bylo zhotovení dokumentace pro stavební povolení a části dokumentace pro provádění stavby na základě architektonické studie, která byla vypracována v předmětu AG035 Ateliér obnovy památek. Cílem bylo navržení obnovy objektu hostince, jeho nové funkční využití a návrh rodinného domu pro majitele. Mým hlavním konceptem je uvedení budovy hostince do co nejvíce intaktní podoby a její přizpůsobení soudobým požadavkům na novou náplň kulturního centra v kombinaci se zachováním hodnotných konstrukcí a prvků. Nejvýraznějším zásahem do vnější podoby objektu jsou dvě přístavby na západním průčelí, které v sobě skrývají hygienické zázemí a zázemí pro zaměstnance. Viditelná nadzemní přístavba je od objektu oddělena proskleným spojovacím krčkem tak, aby bylo i nadále možné vnímat původní podobu. Druhý přistavovaný objekt hygienického zázemí je propojen výtahem s nadzemní přístavbou, ale nachází se pod nově upraveným terénem, a tak k objektu z exteriéru viditelně přibývá pouze malý tubus se vstupem z dolního dvora. Objekt novostavby rodinného domu je od objektu hostince oddělen a objímá stávající sklep, jehož konstrukce bude zajištěna a začištěna a bude i nadále sloužit svému účelu. Sklep nebude sice patrný zvenčí, ale jeho hodnota zůstane zachována v interiéru jako skrytý poklad. Jedná se o pozemek v historickém jádru města Tišnov, kde bylo třeba vyřešit oddělení soukromé a veřejné zóny, terénní úpravy a napojení přístaveb na stávající objekt. Navrhovaný koncept pracuje s rozdělením pozemku na dvě výškové úrovně, které jsou vázány k historickému členění pozemku, na tzv. horní a dolní dvůr. Horní dvůr je pojat jako zpevněná plocha u severní hranice pozemku určena pro jarmarky, workshopy a bazary s možností parkování 3+1 (pro hendikepované) aut. Dolní dvůr tvoří převážně zeleň a je zděným plotem rozdělen na soukromou zahradu s domem pro majitele u zá
Zaměření části historického domu Peklo v Tišnově
Karafiát, Lukáš ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Kuruc, Michal (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je zaměření skutečného stavu bývalého zájezdního hostince Peklo v Tišnově a následná tvorba stavební výkresové dokumentace. V první části je bližší seznámení s měřenou lokalitou a kapitola o budování pomocné měřické sítě. Následně je popsáno samotné podrobné měření a výpočetní část. Závěr práce je věnován popisu tvorby požadovaných výstupů, kterými jsou přehledné náčrty pomocné měřické sítě, půdorysné výkresy, svislý řez objektem, pohledy na objekt ze dvou stran a účelová mapa. Výsledek bude předán současné majitelce objektu a bude sloužit k plánované rekonstrukci.
Zobrazení Pekla v díle vybraných nizozemských malířů 15. a 16. století
Danihelková, Tereza ; Jarošová, Markéta (vedoucí práce) ; Zlatohlávek, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá představením vybraných děl se zobrazením Pekla vzniklých v 15. a 16. století. Dává si za cíl tato vyobrazení porovnat a ukázat, zda a jak se tradice tohoto zobrazení měnila, jak byla ovlivněna politickou situací, objednavatelem či dobovou literaturou.
Nahé figury v díle Hieronyma Bosche a způsob jejich ztvárnění
Hotovcová, Tereza ; Jarošová, Markéta (vedoucí práce) ; Zlatohlávek, Martin (oponent)
Bakalářská práce pojednává především o způsobu, kterým Hieronymus Bosch zobrazoval nahé figury ve svém uměleckém díle a dále se zaměřuje na jejich možné inspirační zdroje. V potaz jsou brány základní badatelské studie, které ve svém díle shrnul Dino Buzzati roku 1992. K popisu byla vybrána nejznámější díla větších rozměrů, jako jsou triptychy Zahrada pozemských rozkoší, Fůra sena a také polyptych Vize ze záhrobí. Kromě samotného rozboru uměleckých děl obsahuje práce také dobové záznamy o tvůrci, popis středověké společnosti a jejího pohledu na akt, a v neposlední řadě také historické okolnosti, jež umělcovu tvorbu ovlivnily. Nakonec je zmíněn odkaz, který Hieronymus Bosch předal svým následovníkům a způsob, kterým ho uchopili. Klíčová slova Bosch, peklo, ráj, zahrada, nahé figury, hřích,
Překládání Julia Cortázara do češtiny. Průkopníci, zamlčovaní a současní překladatelé: Cortázarův odkaz stále živý.
Nejedlá, Marta ; Charvátová, Anežka (vedoucí práce) ; Králová, Jana (oponent)
(česky): Julio Cortázar je považován za jednu z největších literárních osobností Argentiny a Latinské Ameriky minulého století, a právě jemu je věnována tato diplomová práce, konkrétně překladům jeho díla do češtiny. První část práce je teoreticky zaměřená, zabývá se biografií, tvorbou a stylem psaní autora a dále přechází k osobnostem jeho českých překladatelů, k problémům vznikajícím při překladu a k vnímání a vývoji překladů Cortázarových děl v českém prostředí. Druhá část práce je orientována prakticky, věnuje se analýze a srovnání překladů konkrétních děl - dvěma překladům povídky "Pronásledovatel" překladatelů Kamila Uhlíře a Jana Macheje a dvěma verzím překladu románu Nebe, peklo, ráj Vladimíra Medka.
Katolicko-protestantský spor o pojímání očistce v 16. století
Roček, Martin ; Suchánek, Drahomír (vedoucí práce) ; Drška, Václav (oponent)
(česky) Předkládaná práce se zabývá sporem o pojímání a existenci očistce mezi katolickou církví a protestantskými skupinami na počátku 16. století. Cílem práce je především analyzovat základní rozdíly a důvody, které vedly protestantské teology k odmítnutí této nauky. Vzhledem k rozsahu práce byl kladen důraz především na několik klíčových dokumentů, jimiž protestantští teologové zpochybnili existenci očistce. Pro plné pochopení problémů je první část práce věnována ve stručnosti také vývoji nauky o očistci a podobě této nauky před 16. stoletím, další část prezentuje pohledy protestantského hnutí v Německu a reformních teologů ve švýcarských kantonech. Závěrečná část popisuje především dění Tridentského koncilu na němž se církev zabývala spornými otázkami, které vzešly od protestantských teologů, a definovala podobu nauky o očistci po příštích několik století. Klíčová slova (česky) Křesťanství, protestantismus, eschatologie, očistec, reformace, nebe, peklo

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.